E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-16 14:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bakgrundsbelysning  (läst 5532 gånger)
Stefanw
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« skrivet: 2012-10-18 20:16 »

Hej!

Jag har en logger 2020 som jag beställde för ca 2-3 veckor sedan, dvs den med nya kapslingen. Jag väljer i menyn att bakgrundsbelysning ska vara av men den lyser hela tiden. Ska det vara så? Hur kan jag stänga av bakgrundsbelysningen? I inställningarna är som sagt det inställt till "av".

Mvh
Stefan
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-10-24 09:04 »

Belysningen i nya loggern går itne stänga av, vi har varit tvugna att ändra på detta för att även Sunlogger 2020 skall kunna ha belyst display.
Om du absolut inte vill ha belysningen på så kan du kanske sätta in en egen strömbrytare som bryter spänningen till lysdioden.
Du hittar spänningsmatningen i form av en bygel som ligger diagonalt över kortet just ovanför displayen, "ett motstånd dolt i en svart krympslang".
Loggat

Stefanw
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-10-30 15:15 »

Ok, tack för hjälpen. Är väl inget stort problem egentligen men blev fundersam när valet fanns i mjukvaran...
Får se om jag vågar ge mig på en strömbrytare... Chockad

Tack igen!

//Stefan
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4062


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-10-31 11:35 »

Ursäkta en nyfiken fråga, men varför vill du stänga av bakgrundsbelysningen? Är alltid intressant veta vad folk har för behov.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!