E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-16 15:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Återupplivningsförsök i kontrollerad miljö  (läst 6110 gånger)
Martin
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« skrivet: 2015-09-29 23:12 »

Jag har haft en logger 2020 monterad på en kallvind i offentlig miljö för att följa upp klimatet i ett nybygge. Tyvärr tröt uppkopplingsmöjligheten och i samband med detta flyttade jag långt från mätplatsen.
Häromdagen fick jag tillfälle att plocka ner tillgängliga delar av utrustningen så nu är planen att få i hop en fungerande anläggning på nytt.

Jag stöter dock genast på problem. Kommandoknappen samarbetar inte. Efter reset kan jag byta till e-loggerläge, men därefter lyckas jag inte komma in i menyn genom att hålla men knappen i 5 sek. Har testat att starta om och reseta, men jag kommer inte längre..
Istället blinkar statuslampan och meddelandet Chk LAN cable samt Internet error blinkar förbi.

Mvh

David
« Senast ändrad: 2015-09-29 23:15 av Martin » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2015-09-30 04:10 »

Nollställning av minnet, har du lyckats med det?

Citat
"Tryck kommandoknappen och håll den nedtryckt. Tryck resetknappen någon tiondels sekund och upp släpp den. Släpp till sist kommandoknappen. (Med andra ord: kommandoknappen hålls intryckt lite före och lite efter resetknappen trycks och släpps upp.)

Displayen visar

Radera
minne?
Dubbelklicka kommandoknappen för att radera minnet varvid alla mätdata och inställningar försvinner. Om du inte vill radera minnet kan du istället enkelklicka kommandoknappen för att starta loggern som vanligt.

Efter radering visar displayen

Minne
raderat
Tryck reset för att starta om loggern."

Om du gjort det och sedan får de larm du hänvisar till så verkar du itne ha en fungerande anslutning till din router.
Prova koppla ur alla andra kablar till din router (andra datorer) och starta om routern, starta om logger 2020 med bara den ansluten till routern.
« Senast ändrad: 2015-09-30 04:12 av Rickard » Loggat

Martin
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2015-10-02 19:08 »

3G-routern från Edimax verkar minst sagt död.
Lyckas inte på något sätt att ansluta till den med dator.

Däremot har jag anslutit loggern till mitt hemmanätverk. Via e-logger har jag uppdaterat firmware, men jag lyckas inte ta mig in i loggern genom att dubbelklicka på kommandoknappen.
Vad göra?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2015-10-03 09:30 »

Efter uppdatering kan du prova starta om loggern (gör den spänningslös några sekunder).
Startar den inte då så har nog uppdateringen misslyckats och du måste skicka upp den till mig för uppdatering.
Om den startar måste du åter ange att du vill köra mot e-logger för att den skall kunna koppla upp sig mot webbtjänsten, och du kan då ladda ned alla inställningar som du tidigare hade.

Routerproblemet kan jag nog inte hjälpa dig med, annat än att tipsa om manualen eller Edimax support för hjälp.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4062


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2015-10-05 16:03 »

3G-routern från Edimax verkar minst sagt död.
Lyckas inte på något sätt att ansluta till den med dator.

Och du har ett giltigt simkort i den? Lyser någon lampa som indikerar uppkoppling mot mobilnät?

Däremot har jag anslutit loggern till mitt hemmanätverk. Via e-logger har jag uppdaterat firmware, men jag lyckas inte ta mig in i loggern genom att dubbelklicka på kommandoknappen.
Vad göra?

Hur långt kommer den i uppstarten? Beskriv gärna vad som står på displayen när du startar den.

Hur menar du när du skriver "lyckas inte ta mig in i loggern genom att dubbelklicka på kommandoknappen"? För att komma in i inställningsmenyn så ska man hålla inne kommandoknappen i 5 sekunder så som står beskrivet i manualen i avsnittet "Inställningsmeny".  http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_Logger_2020
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!