E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-07 21:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Larmgräns med aktiverad funktion  (läst 6277 gånger)
Greger Nilsson
Medlem

Antal inlägg: 43


Visa profil
« skrivet: 2014-03-23 19:00 »

Hej,
Önskar få ett tex mail när rökgaserna gått ner från 200 grader ner till 150 grader, då vet jag att det är dags att lägga in i pannan. Går det få till denna funktion? Annars får man ju larm hela tiden.
//Greger
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2014-03-24 06:15 »

Mmm, men är det inte en definitionsfråga om det är ett meddelande eller ett larm?
Vad är "problemet" med att det genereras ett larm för att e-post skall skickas?
Loggat

Greger Nilsson
Medlem

Antal inlägg: 43


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2014-03-24 09:51 »

Men önskar att bara få ett sms, mail när tempen har gått ner under tex 150 grader. Nu får jag larmhela tiden. Kanske bara är en inställningsparameter som jag missat.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4055


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2014-03-24 10:35 »

Kan du förklara hur du menar att du får larm hela tiden? Hur kommer de larmen, menar du till exempel att du får flera sms på en gång? Hur tätt kommer de? Och vad står det i de larm du får?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Greger Nilsson
Medlem

Antal inlägg: 43


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2014-03-25 14:06 »

Hej,
Fick flera mail samt att larmloggern fylldes på. Jag vill ju bara få "ett" larm och då stå tex "Dags att lägga in mer ved"
Därav min fråga, att om larmet kunde aktiveras när tempen har varit tex över 160 grader och sedan om tempen går under 150 då ska det komma ett larm som tex sms eller mail.

Aktiverade sumern, men den summrade konstant...
Kanske handhavande fel av mig...
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4055


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2014-03-25 17:09 »

Då tror jag att jag förstår. I larminställningarna finns ett fält kallat "hysteres", om du sätter det till 10 borde det bli som du önskar. Temperaturen måste då stiga 10 grader över inställt lägre gränsvärde för att larmet skall kunna aktiveras igen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!