Jag kanske utryckte mig lite fel... Loggern skickar data hela tiden så där är det inget fel. Det är Netgear-extendern som inte lyckas föra över till nya huvudroutern, alternativt att nya huvudroutern som inte tar emot data på rätt sätt. När jag konfigurerar om till den gamla huvudroutern så kommer det data. Även de data som missats under testen med den nya huvudroutern.
Har haft Logger 2020 sedan 2012 utan problem fram tills nu. Min Logger är uppkopplad med nätverkskabel mot en "Netgear Range Extender", som i sin tur jobbar trådlöst mot huvudroutern. Huvudroutern har varit en TP-Link AC1900. Det har fungerat utmärkt. Det har även fungerat bra med tidigare routers som vi haft. Nu har vi ändrat till Telia och därmed skall även deras router användas. Den är väldigt bra på de flesta sätt. Snabbare och har längre räckvidd. Men nu har det slutat komma data till e-logger. Naturligtvis är Netgear-extendern konfigurerad mot den nya routern och det fungerar bra att ansluta sig med t.ex. en laptop till Netgear-extender. Jag provade även att koppla tillbaka till gamla huvudroutern (TP-Link) och då dök data upp på e-logger igen. (Men då fungerar inte Telias TV-anslutning.) Naurligtvis kan jag ha dubbla routers vid fiberkonvertern, men jag har andra planer för min fina TP-Link... Jag börjar misstänka att det ngt i Telia-routern(Sagemcom) som skall ställas in, eller vad skall man tro? /Wille
Jag har tre tre-trådsgivare på min acktank. Toppen - Mitten - Botten. Topp och bottengivarna reagerar helt normalt på temperaturändringar medan mittengivaren har ett fast (och felaktigt?) värde tills man gör en omstart av Logger2020. Efter omstart hamnar värdet för mittengivaren på ett förmodat korrekt värde, för att sedan ligga kvar på detta nya värde tills nästa omstart sker.... Var kan felet sitta månne? /Wille
Har hittills inte lyckats hålla igång systemet ett helt dygn p.g.a. "Error B1 254" Det krävs återkommande nollställningar av minnet..... SKA DET VARA SÅ??