E-logger
|
Manualer
|
Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-15 04:32
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Forum
Hjälp
Sök
Logga in
Registrera
Loggerforum - supportforum
>
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
>
Hjälp
>
Nätverksinställningar
>
e-logger [klient ej lyckats ansluta]
Sidor: [
1
]
« föregående
nästa »
Skriv ut
Författare
Ämne: e-logger [klient ej lyckats ansluta] (läst 4304 gånger)
Gunnar P
Medlem
Antal inlägg: 5
e-logger [klient ej lyckats ansluta]
«
skrivet:
2023-01-11 10:02 »
Går det att nollställa e-logger-programmet? Efter ett misslyckat försök att ansluta 2020 till e-logger så har programmet låst sig i det läge där jag uppmanas att göra ett nytt försök.
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4059
SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
«
Svara #1 skrivet:
2023-01-11 10:09 »
Hej,
1) Har du valt Driftläge E-logger i loggerns inställningsmeny?
2) Får du något felmeddelande i loggerns display när du startar om den och den försöker ansluta mot E-logger?
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Gunnar P
Medlem
Antal inlägg: 5
SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
«
Svara #2 skrivet:
2023-01-11 10:26 »
Driftläge e-logger var valt i loggern när jag försökte ansluta. Det är programmet i datorn som har låst sig.
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4059
SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
«
Svara #3 skrivet:
2023-01-11 10:31 »
Menar du kanske pc-programmet LoggerSoft? Det kan du till nöds stänga genom att klicka ctrl+alt+delete, klicka aktivitetshanteraren, markera loggersoft och klicka "avsluta aktivitet".
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Gunnar P
Medlem
Antal inlägg: 5
SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
«
Svara #4 skrivet:
2023-01-11 15:20 »
Så här ser skärmen ut på datorn och det går inte att göra någonting. Se bifogad skärmdump.
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4059
SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
«
Svara #5 skrivet:
2023-01-11 15:32 »
Tack, ja men då är det alltså webbtjänsten E-logger det gäller ändå, blev förvirrad när du skrev "programmet". Vad händer när du startar om loggern och den försöker ansluta mot E-logger, vad visas i displayen?
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Gunnar P
Medlem
Antal inlägg: 5
SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
«
Svara #6 skrivet:
2023-01-11 17:15 »
Displayen visar: Int err #5-2.
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4059
SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
«
Svara #7 skrivet:
2023-01-12 07:23 »
Tack. Felkodernas betydelse hittar du i manualen under "Driftläge E-logger". När du nollställt loggern eller om du gjort en uppdatering som nollställt loggern så tilldelas loggern ett nytt id-nummer som då behöver skrivas in i webbtjänsten.
Gå till inställningar->konto->panelen klient och fyll i det id-nummer som visas i loggerns display i fältet klient-id.
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Gunnar P
Medlem
Antal inlägg: 5
SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
«
Svara #8 skrivet:
2023-01-12 10:38 »
Jag har gjort allt ovanstående och efter att jag dubbelklickat på loggerns knapp på högersidan så kommer felmeddelande Int err # 5-2. Före det så fungerar allt som det ska.
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4059
SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
«
Svara #9 skrivet:
2023-01-12 10:59 »
Har du provat nollställa loggern mer än en gång?
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [
1
]
Skriv ut
« föregående
nästa »
Gå till:
Välj destination:
-----------------------------
Om supportforumet
-----------------------------
=> Om supportforumet
-----------------------------
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
-----------------------------
=> Nyheter
=> Hjälp
===> Visning av elpris och timprisstyrning
===> Temperatur
===> Elmätaravläsning
=====> Elproduktion
===> Energimätare
===> Flödes- / vattenmätare
===> Fastbränsle
===> Nätverksinställningar
=====> Loggermjukvara äldre än 111109
===> Uppdatering
===> SunLogger 2020
===> LoggerSoft
=> Buggrapporter
=> Önskemål
===> LoggerSoft
=> Övrigt
-----------------------------
Loggerkonsulter
-----------------------------
=> Loggerkonsulter
Laddar...