hakanolovolsson
Medlem
Antal inlägg: 22
|
|
« skrivet: 2012-05-20 16:03 » |
|
Jag uppdaterade via e-logger.se i april då jag var på plats några dagar. Vad jag kommer ihåg så fick jag meddelande att uppdateringen gick bra. En vecka senare då jag loggade in på e-logger.se så hade den tappat kontakt. Nu är jag på plats igen och har just kollat e-loggern. Lampan lyser rött och skärmen blinkar mellan "Start up date" och "Log in e-logger" Vad att göra?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
hakanolovolsson
Medlem
Antal inlägg: 22
|
|
« Svara #2 skrivet: 2012-09-07 16:36 » |
|
Hej igen Andreas, fick inte igång den sist men är nu på plats igen. Gick just in i E-logger och kontoinställningar men hittar ingenstans där jag kan starta uppdateringen.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Andreas
|
|
« Svara #3 skrivet: 2012-09-07 17:26 » |
|
Har du startat om loggern så att den kopplat upp sig på nytt?
Står där något meddelande i e-logger om du klickar "översikt"?
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
hakanolovolsson
Medlem
Antal inlägg: 22
|
|
« Svara #4 skrivet: 2012-09-07 18:37 » |
|
Har inte startat om loggern.
Översikt säger "Uppdateringen startades 120520 19:26 och tar normalt 5-10 minuter beroende på hastigheten hos din uppkoppling. Status går att se i loggerns teckenfönster. Internettjänsten blir tillgänglig igen när uppdateringen är klar och loggern startat om och gått igenom startsekvensen utan felmeddelanden."
Loggern säger "Error 84"
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Andreas
|
|
« Svara #5 skrivet: 2012-09-07 18:59 » |
|
Då är uppdateringen kanske egentligen klar. Ta och nollställ loggern och starta sen om den. (Finns omnämnt under rubriken "Problem som kan uppstå vid uppdatering".) Kom ihåg aktivera driftläge E-logger sen.
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
hakanolovolsson
Medlem
Antal inlägg: 22
|
|
« Svara #6 skrivet: 2012-09-09 13:07 » |
|
Jag gör så som manualen säger "Håll inne kommandoknappen och tryck resetknappen, släpp sen genast upp kommandoknappen." men får fortfarande Error 84.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Andreas
|
|
« Svara #7 skrivet: 2012-09-09 17:12 » |
|
Håll inne kommandoknappen. Tryck reset (dvs. håll nere resetknappen nån tiondels sekund och släpp sen upp resetknappen). Släpp sen upp kommandoknappen. Teckenfönstret skall visa "Radera minne?". Vänta en sekund. Dubbelklicka sen kommandoknappen (ungefär som när du dubbelklickar en mus). Teckenfönstret skall visa "Raderar minne" för att till sist visa "Minne raderat".
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
hakanolovolsson
Medlem
Antal inlägg: 22
|
|
« Svara #8 skrivet: 2012-09-09 19:16 » |
|
Det fungerade! Nu anger loggern dom data den skall ange. Dock säger e-logger fortfarande "Uppdateringen startades 120520 19:26 och tar normalt 5-10 minuter beroende på hastigheten hos din uppkoppling. Status går att se i loggerns teckenfönster. Internettjänsten blir tillgänglig igen när uppdateringen är klar och loggern startat om och gått igenom startsekvensen utan felmeddelanden."
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hakanolovolsson
Medlem
Antal inlägg: 22
|
|
« Svara #9 skrivet: 2012-09-09 19:28 » |
|
E-logger/Inställningar/Konto/Abbonemang säger "Ej valt, klicka här för att välja" Klickar jag där och väljer "Privat gratis" så får jag "FEL: Antal grafer måste minskas från 4 till 2" men hittar ingenstans där jag kan ange antal grafer.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Andreas
|
|
« Svara #10 skrivet: 2012-09-09 19:43 » |
|
Abonnemang behöver du inte välja nu om du inte vill. Antal grafer minskar du genom att gå in under "grafer" och radera det antal grafer du vill. Men så länge loggern inte är uppkopplad kan du inte komma åt alternativet "grafer".
Har du gjort det jag skrev i #5, dvs kommit ihåg att aktivera driftläge E-logger i Logger 2020?
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
hakanolovolsson
Medlem
Antal inlägg: 22
|
|
« Svara #11 skrivet: 2012-09-10 07:12 » |
|
Det hade jag förstås inte. Nu är det dock fixat och då får jag tipset att LAN-kabeln är trasig. Skall skaffa ny kabel i dag och prova igen i morgon.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Andreas
|
|
« Svara #12 skrivet: 2012-09-10 08:39 » |
|
Det är ovanligt att nätverkskablar går sönder. Till vad för slags router är loggern inkopplad? Fungerar routern som den skall?
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
hakanolovolsson
Medlem
Antal inlägg: 22
|
|
« Svara #13 skrivet: 2012-09-10 17:32 » |
|
Router från Telia (TV, bredband och telefon), kommer inte åt nu att kolla tillverkaren, men den fungerade tills det att jag startade uppdateringen.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Andreas
|
|
« Svara #14 skrivet: 2012-09-10 18:32 » |
|
Om du tittar på nätverksuttaget i Logger 2020 sitter där två lysdioder. Lyser/blinkar de?
Motsvarande dioder finns förmodligen i andra änden i routern också. Vad indikerar dioderna där?
Har du provat stänga av loggern, starta om routern och vänta ett par minuter och sedan slå igång loggern?
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
|