E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-02 01:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: E-logger - Prognos elförbrukning!  (läst 13551 gånger)
Nokke
Medlem

Antal inlägg: 12


Visa profil
« skrivet: 2009-02-25 21:27 »

Hej!

Jag skulle vilja se en funktion för att beräkna en prognos för dygns, månadsförbrukning och årsförbrukning, baserad på nuvarande (ögonblicklig eller snitt på valbar tid) förbrukning. Alternativt ett sätt att komma åt dessa värden, så att man själv kan göra detta..

MVH

Nokke
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2009-02-26 11:42 »

Jag tolkar det som att du tänker dig en funktion som utifrån nuvärdet på din elförbrukning visar hur många kWh det skulle innebära på ett dygn, månad eller år? Ja det är förstås inte svårt att ordna. Dock är det fortfarande flera andra redan planerade bitar av webbtjänsten (jag förutsätter att det är den du vill ha funktionen i) som måste bli klara först (däribland export av data).
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Nokke
Medlem

Antal inlägg: 12


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2009-02-26 12:57 »

Fixar du export av data är jag mer än nöjd!

En sak som inte har framkommit är: Vad kommer E-logger tjänsten att kosta?

Nokke
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2009-02-27 09:52 »

Förhoppningsvis kommer exporten inom ett par veckor, det beror lite på hur upptagen jag blir med support och felsökning.

Ang. din OT-fråga: Se tråden. E-logger - vad kommer webbtjänsten att kosta?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
pricken
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2009-03-02 21:20 »

Jag skulle vilja kunna se accumulerad förbrukning över godtycklig tid, finns planer för sådant?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2009-03-03 09:04 »

Ja.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!