E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-12 03:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
Författare Ämne: E-logger - Färger på kurvor i grafer  (läst 17466 gånger)
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« skrivet: 2009-09-12 18:05 »

Skulle vara trevligt om man själv kunde påverka/ställa in vilken färg de olika "kanalerna" får i graferna.
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2009-09-13 19:23 »

Det kommer i nästa uppdatering.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009-09-13 19:50 »

Det kommer i nästa uppdatering.

lite nyfiken när den uppdateringen blir av?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2009-09-13 20:13 »

Se denna tråd.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2009-12-14 19:52 »

Nu går det att i kanalinställningarna ange vilken färg och linjetyp respektive kanal har då de visas i grafer. Kortfattade anvisningar finns här: http://www.e-logger.se/wiki/index.php/Manual_E-logger#Kanalinst.C3.A4llningar

Säg till om det inte fungerar eller kan förbättras och fråga gärna om något är oklart.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2009-12-15 17:30 »

Snyggt jobbat Kyss
Skall testa omgående.
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2009-12-16 00:01 »

Lekte lite med nya färger på kurvorna i graferna - ser bra ut. Leende (smiley)
Däremot så slutade El värme att logga data (loggar 0) när jag ändrade skalfaktor från 1 till 10 strax före kl 18 den 15/12.
Är på resande fot så jag kan inte kolla Logger2020, men övriga givare loggar temperaturer som ser vettiga ut.
Ändrade även skalfaktorn från 1 till 10 på KBin och KBut och de loggar fortfarande vettiga värden.
/Micke
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2009-12-16 00:20 »

Hittade fler fel (tror jag). När man ändrar tidsspann till 1 timme eller 15 minuter så blir det inte korrekt. Visar fel starttid.
Kanske skulle ha lagt detta inlägg och föregående i buggrapporter, men du (Andreas) kan väl flyta dom isåfall.
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
PaW
Medlem

Antal inlägg: 94


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2009-12-16 08:42 »

Instämmer att det är mycket bra förbättringar!  Leende (smiley)

Bekräftar felet med tidsvisningen hos mig med.
Trott fel hos mig, men tydligen fler.

El-loggningen strulade även hos mig precis när jag bytte från Loggersoft och pc tillbaka till e-logger,
men ett antal omstarter, radera minne och felsökt diod samt kablagé hoppade den igång genom;
ändrade pulsangivelsen till 100 och sen åter till 1000 - då visades den rätt.

(Har även lite problem med minnes-raderingen som inte fungerar alla gånger med "Håll inne kommandoknappen och tryck resetknappen, släpp sen genast upp kommandoknappen.")
Loggat

Logger2020+8-C° & 2-KWh
Janfire Flex-A pelletsbrännare
Exonom B20B panna 1973
4 st på 107+91 m²
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2009-12-16 12:29 »

Däremot så slutade El värme att logga data (loggar 0) när jag ändrade skalfaktor från 1 till 10 strax före kl 18 den 15/12.

Det var märkligt, då du ändrar skalfaktor ändras bara ett värde lokalt i servern, ingen kommunikation sker mot Logger 2020, det borde alltså inte kunna påverka vilka kanaler som skickas och inte. Visades 0 både i graf och i listan med mätvärden? Du är helt säker på att du inte samtidigt i samma veva gjorde någon fler inställning?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2009-12-16 12:33 »

Hittade fler fel (tror jag). När man ändrar tidsspann till 1 timme eller 15 minuter så blir det inte korrekt. Visar fel starttid.

Tack, det stämde. Eller inte helt, jag såg bara fel för valet en timme, och det är nu också åtgärdat. Däremot kunde jag inte se något fel på valet 15 minuter?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
PaW
Medlem

Antal inlägg: 94


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2009-12-16 12:42 »

1 h visning är kollad och okej hos mig.
(Har ej sett fel på 15 min visningen tidigare hos mig...)

Kanonbra jobbat - tack!

El-loggningen fixade jag via ändrad pulsangivelse och åter vald - loggningen igång igen.
Loggat

Logger2020+8-C° & 2-KWh
Janfire Flex-A pelletsbrännare
Exonom B20B panna 1973
4 st på 107+91 m²
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2009-12-16 12:47 »

Tack för att du bekräftar att det fungerar PaW.

Angående det du skrev om att nollställa minnet blev det lite väl off topic, svarade därför i ny tråd: http://e-logger.se/forum/index.php?topic=117.0
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2009-12-16 16:12 »

Tack, det stämde. Eller inte helt, jag såg bara fel för valet en timme, och det är nu också åtgärdat. Däremot kunde jag inte se något fel på valet 15 minuter?

Var kanske jag som virrade till det. Klockan var mycket när jag började pilla.
Hursomhelst så funkar de olika tidsvalen klockrent när jag testade alldeles nyss.
 Leende (smiley)
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« Svara #14 skrivet: 2009-12-16 16:31 »

Visades 0 både i graf och i listan med mätvärden?

Hej Andreas,
Svar Ja. Både graf och listan med mätvärden visar 0 sedan igårkväll.
Är på resande fot så jag har inte fysisk åtkomst till min loggningsutrustning förrän på fredag kväll. Ledsen
Har dock skickat ner sonen som verifierat att mätvärde för "El värme" visas på loggnings-pc'n (Loggersoft).
Har även en webbsida där jag presenterar min loggning. Använder Fling från min loggnings-pc.
På webbsidan (länk nedan) får jag också mätvärden på givaren för "El värme". Va?

http://thdata.no-ip.com/elm/Diagram.htm

Du är helt säker på att du inte samtidigt i samma veva gjorde någon fler inställning?

Hade innan jag började leka med skalfaktorn redan ändrat färg på de flesta av kanalerna. Generad

Mvh/Micke
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!