E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-11 08:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Systembilden som en meny i E-logger  (läst 18467 gånger)
Patrik481
Medlem

Antal inlägg: 21


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2013-08-26 19:22 »

Jag önskar också en länk till systembilden, jag är mest inloggad, men tycker det är proffsigt att kunna ha en systembild och att kunna komma åt den snabbt utan att ta fram bokmärken eller gå till inställningar...
Gärna en uppdateringsknapp, nu är det väl 10 min mellan varje systembildsuppdatering.
Samt en sådan 10-gångers autoupdate, kanske med 6 min mellanrum.
Då kan bilden finnas på Ipaden i en hel timma, utan manuellt tryckande.
Bara att ställa upp paddan vid soffbordet och njuta av allt som visas...
Loggat

Mitsubishi FH25 (VEHZ QHeat 635) & ESIM364 & Raspberry 2 med RfxTrx433E & Domoticz
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2013-08-27 14:23 »

Tack för synpunkterna. Som jag skrev tidigare, det logiska är nog att lägga systembilden låg på översiktssidan och låta den autouppdateras där. Kanske fast antal gånger men med valfritt intervall apropå det du skriver om 6 minuter.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
KlasL
Medlem

Antal inlägg: 113


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2013-10-01 11:17 »

Kommer det några uppdateringar på detta önskemål?   Rullande ögon (ironi)

Vore väldigt bra om man kunde ha en självuppdaterande översiktbild (+ ev manuell refreshknapp) på en surfplatta på väggen hemma.  Nu tvingas man ha e-loggern för mig samt en clasohlson-variant för frugan så hon kan se utomhustempen. Jag vill bara ha e-logger.
Måste få ökad WAF (Wife Acceptance Factor)  Glad
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2013-10-02 08:49 »

WAF Leende (smiley) För närvarande är vi tyvärr upptagna med annat, och eftersom det är dumt ge löften man inte säkert kan hålla har jag som regel att inte ge några. Men jag är medveten om att just detta är ett hett önskmål.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Patrik481
Medlem

Antal inlägg: 21


Visa profil
« Svara #19 skrivet: 2013-12-07 23:42 »

Kan det vara ett mindre jobb att bara fixa en länk från privata sidan till systembilden, som nämns ovan?
Senare när ni får tid, fixa en refresh-knapp och en autouppdateringsmöjlighet på systembilden?
Loggat

Mitsubishi FH25 (VEHZ QHeat 635) & ESIM364 & Raspberry 2 med RfxTrx433E & Domoticz
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #20 skrivet: 2013-12-10 09:59 »

Ja det är förstås enklare, men jag tror inte det är vad folk i allmänhet vill ha så det vore att lägga arbete på fel sak. För om jag förstår dig rätt så pratar du om en statisk systembild på en separat egen sida, dvs inte en autouppdaterande systembild på översiktssidan.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Patrik481
Medlem

Antal inlägg: 21


Visa profil
« Svara #21 skrivet: 2013-12-24 22:11 »

Ja, i första läget tänker jag mig bara en länk från huvudsidan till systembilden. En manuell refresh-knapp är ju bra, så man inte behöver vänta 10 min på nästa uppdatering.
I framtiden en autoupdate-funktion.
Loggat

Mitsubishi FH25 (VEHZ QHeat 635) & ESIM364 & Raspberry 2 med RfxTrx433E & Domoticz
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #22 skrivet: 2013-12-30 10:42 »

Då förstod jag dig rätt. Som sagt, tanken är inte att ha systembilden som ett separat menyval utan att ha den på översiktsssidan.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!