E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-12 10:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
Författare Ämne: Systembilden som en meny i E-logger  (läst 18518 gånger)
KlasL
Medlem

Antal inlägg: 113


Visa profil
« skrivet: 2012-09-18 08:10 »

Går det att få en länk till sin systembild på sin privata sida. Typ en knapp/länk mellan "Översikt" och "Grafer".  Leende (smiley)
Nu måste man antingen gå till inställningar eller gå till sin publika sida.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-09-18 12:21 »

Varför kan du helt enkelt inte använda din publika sida istället för att logga in i tjänsten? Leende (smiley)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
KlasL
Medlem

Antal inlägg: 113


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-09-18 14:39 »

Den privata sidan är ju bättre och det vore bra med ett enkelt klick till systembilden.
Men, man kanske är ensam om att tycka det vore bra.  Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-09-19 12:51 »

Vad är det främst du tycker saknas på den publika sidan? Meningen är att "daglig tillsyn" skall kunna ske via den och att inloggning alltså är något man gör lite mer sällan.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
KlasL
Medlem

Antal inlägg: 113


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-09-20 14:23 »

Vad är det främst du tycker saknas på den publika sidan?
Framförallt så är det grafernas funktionalitet. Jag gillar de större graferna som man kan ha i den privata, samt att man enkelt kan ändra tidpunkt och kanal(grupp)er att titta på.

Man tycker att den privata ska ha ALL funktionalitet (inkl systembild) och den publika enbart delar av den.

Är det svårt att lägga till en till knapp i den privata "gröna baren" med systembilden?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-09-21 10:16 »

Nej inte svårt. Men som vanligt gäller att alla förändringar skall vara ordentligt genomtänkta. Kanske vore det mer logiskt om systembilden låg på översiktssidan och automatuppdaterades varje minut precis som "senaste mätvärden" och "1-timmesgraf".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
KlasL
Medlem

Antal inlägg: 113


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2012-09-21 10:30 »

Kanske vore det mer logiskt om systembilden låg på översiktssidan och automatuppdaterades varje minut precis som "senaste mätvärden" och "1-timmesgraf".

Låter som en jättebra idé  Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2012-09-25 10:56 »

Vi får väl se vad som händer vid nästa uppdatering av översiktssidan. Leende (smiley)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2012-11-15 21:23 »

Vill bara säga att jag tycker också det verkar vara en bra ide' och hoppas att det genomförs.  Leende (smiley)
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2012-11-16 21:07 »

Jag använder inte heller publika sidan speciellt ofta.
Vet inte riktigt varför, men troligen är det för att man kan ändra graferna mer som man vill beroende på varför man går in på sidan alls, oftast är det ju något man vill jämföra, kontrollera - och då kan det vara bra att kunna välja enskilda givare istället för grupper, eller skapa en ny grupp med just de mätvärden man vill jämföra.

Är det fler som kan säga hur de använder e-logger, övervägande den privata eller den publika sidan?
Loggat

Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2012-11-18 15:20 »

Att lägga systembilden på översiktssidan som automatiskt uppdateras öppnar ju nya möjligheter för t.ex. en surfplatta att ha på väggen. Nu så använder jag mig aldrig av översiktssidan eller den publika sidan heller för den delen.
Loggat
Sälgstigen
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2012-11-18 19:52 »

Jag använder i princip enbart översiktsidan + graferna, är ständigt inloggad.
« Senast ändrad: 2012-11-18 19:57 av Sälgstigen » Loggat
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2012-11-19 05:57 »

Håller med om att det är en bra idé, jag har inte ens gjort någon publik sida då jag enbart tittar på översikt och grafer. Jag har grejat lite för att se hur att göra, men eftersom jag insåg att jag aldrig skulle titta där så gjorde jag aldrig klart.
Loggat
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2013-03-12 23:01 »

Jag tycker det är jobbigt med en sida till E-logger och en sida till systembilden. Går det inte att få systembilden som en meny i E-logger precis som Översikt, Grafer, Live, Rapporter och Data?
Gärna med en uppdatera-knapp också precis som under Grafer. Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #14 skrivet: 2013-03-18 10:48 »

Sammanfogat ovanstående inlägg med befintlig tråd.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!