E-logger
|
Manualer
|
Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 03:34
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Forum
Hjälp
Sök
Logga in
Registrera
Loggerforum - supportforum
>
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
>
Hjälp
>
L3030 Pro vit skärm
Sidor: [
1
]
« föregående
nästa »
Skriv ut
Författare
Ämne: L3030 Pro vit skärm (läst 2393 gånger)
Mattiash
Medlem
Antal inlägg: 3
L3030 Pro vit skärm
«
skrivet:
2023-01-06 10:33 »
Har en helt ny L3030 Pro som bara har en vit skärm vid uppstart. Kommer ej vidare. Vad skall jag hitta på?
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4053
SV: L3030 Pro vit skärm
«
Svara #1 skrivet:
2023-01-06 12:02 »
Ajdå. Är vit skärm allt som händer, inget pip-pip-ljud från högtalaren ca 3 sekunder från att kontakten från nätagget stoppas i?
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Mattiash
Medlem
Antal inlägg: 3
SV: L3030 Pro vit skärm
«
Svara #2 skrivet:
2023-01-06 12:27 »
Nej ingenting förutom vit skärm. Någon gång har dioden till höger lyst gult. Mätt nätaggregatet till 12,4 volt. Provat med ett annat på 11.9 volt lika resultat.
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4053
SV: L3030 Pro vit skärm
«
Svara #3 skrivet:
2023-01-06 15:18 »
Är några andra kablar anslutna till loggern förutom nätagget?
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Mattiash
Medlem
Antal inlägg: 3
SV: L3030 Pro vit skärm
«
Svara #4 skrivet:
2023-01-06 15:56 »
Bara nätaggregatet. Har haft nätverkskabeln ansluten tidigare.
Loggat
Rickard
Global Moderator
Antal inlägg: 1753
SV: L3030 Pro vit skärm
«
Svara #5 skrivet:
2023-01-08 10:14 »
skicka ett mail till
info@webiq.se
med dina uppgifter så skickar vi en returfraktsedel, ser ut som att vi gjort nåt misstag med programmeringen av loggern.
Loggat
www.energibutiken.se
www.varmepumpsforum.com
www.poolforum.se
www.atvforum.se
www.energioffert.se
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4053
SV: L3030 Pro vit skärm
«
Svara #6 skrivet:
2023-01-09 10:47 »
Ja kanske något med programmeringen, men borde inte kunna vara en oprogrammerad logger utan då borde den ha testprogrammet från fabriken i sig. Annars har det ju hänt att displaykabeln hamnat ur läge, men i så fall borde det hörts pip vid uppstart. Hur som helst givetvis läge att ta in den och kolla upp den.
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
Antal inlägg: 1753
SV: L3030 Pro vit skärm
«
Svara #7 skrivet:
2023-01-10 09:34 »
Vi har haft ett par displaykablar som vi fått byta ut, så det kan vara den också.
Loggat
www.energibutiken.se
www.varmepumpsforum.com
www.poolforum.se
www.atvforum.se
www.energioffert.se
Sidor: [
1
]
Skriv ut
« föregående
nästa »
Gå till:
Välj destination:
-----------------------------
Om supportforumet
-----------------------------
=> Om supportforumet
-----------------------------
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
-----------------------------
=> Nyheter
=> Hjälp
===> Visning av elpris och timprisstyrning
===> Temperatur
===> Elmätaravläsning
=====> Elproduktion
===> Energimätare
===> Flödes- / vattenmätare
===> Fastbränsle
===> Nätverksinställningar
=====> Loggermjukvara äldre än 111109
===> Uppdatering
===> SunLogger 2020
===> LoggerSoft
=> Buggrapporter
=> Önskemål
===> LoggerSoft
=> Övrigt
-----------------------------
Loggerkonsulter
-----------------------------
=> Loggerkonsulter
Laddar...