E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-12 22:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
Författare Ämne: Elogger data  (läst 11322 gånger)
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« skrivet: 2016-07-30 10:48 »

 Hei,

I forbindelse med at jeg skulle bytte måleprinsip på min el.måler sletter jeg med en feiltakelse alle mine historiske "EL Total" data. Er det backup av e-logger data på en server som kan rette opp i feilen jeg gjorde?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2016-08-01 23:05 »

Jo det görs daglig backup på data. Men det är lite manuellt arbete att klistra ihop det med den nya filen så det kommer att ta ett tag innan du får tillbaka gamla mätvärden. Plus att det kan bli ett litet glapp i data. Men steg ett är att ta tillbaka den raderade filen och det bör man göra så snart som möjligt. Exakt vilken dag raderade du kanalen?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2016-08-02 18:21 »

Hei,

Det var torsdag 28 Juli jeg raderte dataene  Obeslutsam
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2016-08-03 11:48 »

Jag har bett att få ut den raderade filen nu, hör av mig när jag får svar.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2016-08-04 11:29 »

Nu har jag fått ut en datafil. Den börjar 120101 men verkar sluta 160601 09:00, vilket är ganska långt innan du raderade den, kan det stämma?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2016-08-07 09:04 »

Hei,

Ja, når jeg slettet EL.Total sensoren med en feiltakelse , mistet jeg logger data for denne sensoren fra Januar 2012 frem til 28 Juli 2016.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2016-08-08 11:08 »

Är du helt säker på att du hade data fram till 28 Juli 2016, dvs att sensorn inte lagt av innan dess? Som sagt, den datafil jag fått fram innehåller data fram tills 1:a juni 2016 09:00.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2016-08-09 23:21 »

Hei,

Du har nok rett!
Du kan bare legge inn filen du har mottatt.

Mvh
Per
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2016-08-10 16:35 »

Tack för bekräftelsen!

Om jag lägger in den raderade filen rakt av så tappar du alla data för den kanalen som du samlat in efter raderingen, och det vill du nog inte? Om jag däremot sammanfogar den raderade filen med din nya datafil så försvinner inte ny data. Men eftersom det är lite manuellt arbete att sammanfoga så hinner jag tyvärr inte göra det på ett tag.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2016-08-11 23:09 »

Hei,

Bedre sent en aldri  Leende (smiley) Leende (smiley) Leende (smiley)
Loggat
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2016-08-30 09:10 »

Hei,

Hvordan går det med å legg inn data?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2016-08-30 10:24 »

Har tyvärr inte hunnit än, men inte glömt heller. Uppfattade det inte som så bråttom. Hoppas vara klar med något som borde vara klart för länge sedan om ett par dagar och då skall jag ta itu med dina data.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2016-09-05 18:09 »

Hei,

Takk for tilbakemeldingen  Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2016-09-07 11:12 »

Nu skall dina data mellan 4/1 2012 23:00 och 1/6 2016 09:00 vara återställda. Beklagar att det tog sån tid, men det beror på att det var första gången data behövde återställas så det fanns inga rutiner för det. Nästa gång går det fortare. Men undvik helst att radera kanaler. Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #14 skrivet: 2016-09-16 09:42 »

Hei Andreas,

Jeg takker så mye! Jeg har fått tilbake loggerhistorikk for: "Senaste 52 veckorna".
I grafene:
"Senaste 12 månaderna" er ikke oppdatert.
"El-total flerårsgraf " mangler fortsatt.
Er det mye arbeid å få dem tilbake?
Loggat
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!