E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-12 23:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arbeidet med nytt Publikt Systembilde V2 (Beta), alt låste seg  (läst 7508 gånger)
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« skrivet: 2013-11-28 22:03 »

 ???Hei,

Jeg har store problemer med å få lagt inn systembilde. Jeg har korrekt størrelse, og får ingen feilmelding, men bildet blir ikke lastet opp. Jeg ser på logger display feilmelding S17 E0  ved ett tilfelle og S19 E0. E-logger oversiktbildet er OK. "Live funksjonen" virker ikke Va?
Jeg tok reset på min logger, da jeg oppdaget at all data kommunikasjon var stoppet.
Når får ikke kontakt med din server, og satt opp loggeren.
Har du feil hos deg, på din server? Hva gjør jeg  Va?
« Senast ändrad: 2013-11-28 23:20 av Per O » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2013-11-29 07:55 »

Så vitt jag vet finns inte något serverproblem, och jag tror inte heller ditt problem har med systembilden att göra, snarare låter det som du har problem med själva loggern.

"S17 E0" respektive "S19 E0" är "Givar- och modulfelslarm vid start", det betyder att 17 respektive 19 givare inte hittas när Logger 2020 slås igång. Läs mer om det i manualen för Logger 2020 http://www.e-logger.se/wiki/index.php/Manual_Logger_2020

Efter du nollställt din logger, har du aktiverat "Driftläge E-logger" så som står omnämnt i manualen för Logger 2020 i avsnittet "Nollställ logger – radera alla inställningar"?

Får du något felmeddelande i teckenfönstret på loggern när den går igenom startsekvensen för uppkopplingen mot nätet?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2013-11-29 08:49 »

Hei,

Jeg har resatt logger, og får beskjed om å legge inn ny kode fra logger fønster. Når den nye koden er skrevet inn i Klient Id og "andrat" tykker jeg på oversikt og "Kontrollere status". Da skjer det ingenting Va?
Jeg får teste litt i helgen.
Loggat
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2013-11-29 22:34 »

hallo,

Kan jeg få software til logger oppdatert, da den er ustabil ?

Mvh
Per
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2013-11-30 09:13 »

Menar du att du har nån jättegammal mjukvaruversion och att du ser nyare som du inte lyckas uppdatera till? Annars förstår jag inte hur en mjukvaruppdatering skulle göra logger 2020 mer stabil.

Om logger 2020 inte är stabil är det i regel något fel på strömförsörjningen (nätaggregatet, glapp i kabel till nätaggregatet) eller givarnätet (glapp i givarkablarna, fukt, kortslutning). Har du provat köra loggern med bara en enda givare ansluten? Har du provat med annan nätadapter?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2013-11-30 21:11 »

Hei,

Det var 5 Volt som var litt lav. Nå har jeg fått alle giverne tilbake  Glad
Det er to ting som ikke funger.
1, Live logging
2, Systembilde V2 Beta versjon

Jeg får ikke lastet opp systembilde, selv om størrelsen er 800x600 og mindre enn 50000 byte Va?
Loggat
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2013-12-01 11:37 »

 Glad

Nå virker alt OK.
Det som gjorde at systembildet ble bort var feilprogrammering i :

a=D1H;6;20;0000ff;2
s=Scroll running;6;411;494;nofill;411;494;D1H

Jeg la inn unit=Hz i "s" linjen. Da forsvant systembildet Glad

Når jeg fjernet unit=Hz fra linjen kom systembildet tilbake  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2013-12-04 09:37 »

Ah du hade "unit=Hz s=Scroll running;6;411;494;nofill;411;494;D1H" på samma rad? Ja då förstår jag att det inte fungerade. Leende (smiley)

Bra det ordnade sig!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!